Subsidie aanvragen
Inloggen SVS met eHerkenning of DigiD
U kunt op twee manieren inloggen via het nieuwe subsidiesysteem:
- eHerkenning (niveau EH3): Dit is verplicht voor organisaties en biedt een veilige manier van identificatie. De gegevens uit het Handelsregister (KvK) worden automatisch overgenomen.
- DigiD: Alleen mogelijk als u namens een organisatie gemachtigd bent. Er volgt dan een extra machtigingsstap.
Let op: subsidies worden uitsluitend verleend aan rechtspersonen met volledige rechtsbevoegdheid. Bij gebruik van DigiD wordt daarom een machtigingsformulier per contactpersoon gevraagd. Dit is eenmalig en verplicht op basis van artikel 3 van de Algemene Subsidieverordening Maassluis.
Uw organisatie niet zichtbaar?
Ziet u uw organisatie niet in het systeem? Klik dan op ‘Mijn organisatie staat er niet bij’ en volg de instructies. Er wordt dan automatisch een e-mail gestuurd naar het subsidieloket. Wij nemen dan contact met u op.
Aanvragen vóór 1 april 2025
Wilt u als organisatie subsidie aanvragen bij de gemeente Maassluis? Vanaf 1 april 2025 doet u dit via het nieuwe SubsidieVolgSysteem (SVS). Aanvragen vóór 1 april 2025 worden nog wel behandeld via ons oude digitale aanvragersportaal. Hier kunt u ook dossiers raadplegen die vóór 1 april 2025 zijn aangemaakt.
Subsidiedossier vóór 1 april 2025
Wanneer moet uw aanvraag ingediend zijn?
Jaarlijkse subsidies 2026 | vóór 1 september 2025 |
Eenmalige subsidies | 13 weken voor aanvang activiteit |
Sportsubsidies 2026 | vóór 1 september 2025 |
Combinatiefunctie Cultuur schooljaar 2025/2026 | vóór 15 juni 2026 |
Vragen?
Voor vragen kunt u contact opnemen met het subsidieloket. Dit kan telefonisch via 14 010 of u kunt een email sturen naar subsidieloket@maassluis.nl.